Beschrijving
Bij een hybride dropping wordt er gespeeld in teams van 3 à 4 personen. Alle deelnemers ontvangen vooraf een briefing (PDF), inclusief een startlocatie. Dit kan eender welke locatie in België of in het buitenland zijn. Tevens krijgt elk team een startuur. Er is geen fysieke begeleiding aanwezig.
Op het startuur start de teamkapitein het spel op via een QR-code. De kapitein ziet dan een kaart met daarop een aantal check-points. Het doel bestaat erin om als team zoveel mogelijk check-points te bezoeken binnen de toegemeten tijd, en er zoveel mogelijk punten te scoren. Zodra een check-point tot op 10 meter is genaderd, verschijnt een vraag/raadsel dat binnen een bepaalde tijdspanne moet worden opgelost. Voor de oplossing van deze vraag zullen de teamleden out of the box moeten denken en hun logisch denkvermogen moeten samenleggen. Een extra stress-element is de aftellende chrono die zichtbaar is bij elke vraag.
Teams kunnen steeds zien hoe hun score zich verhoudt tot die van de andere teams, waardoor het competitie-element nooit veraf is. Deze hybride dropping vereist een regio met voldoende internetdekking.