Skip to main content
Pers

Starter van de week: Funkey lanceert zoekmachine voor teambuildings

Teambuildingactiviteiten zijn populairder dan ooit, maar zie jij het bos nog door de bomen? Cobus Van Gheluwe en Sander Legrand lanceerden onlangs het Gentse Funkey als antwoord daarop. “Funkey is een zoekmachine die zowel de aanbod- als vraagzijde voor teambuildings verzamelt en op elkaar afstemt”, klinkt het.

Als kleine teambuildingorganisator ontwikkelde Cobus Van Gheluwe zelf teambuildingactiviteiten die hij promootte via een website. “Maar ik zag veel ruimte voor verbetering. Met Funkey moeten mensen eenvoudig en snel een activiteit vinden die bij hen past. Daarnaast willen we een vaste partner zijn van organisatoren om hun concepten bij een zo ruim mogelijk publiek kenbaar te maken”, vertelt de 36-jarige ondernemer die instaat voor de innovatieve ideeën, partnerships en communicatie. Sander Legrand heeft voor de huidige look en feel van de zoekmachine gezorgd en houdt deze op technisch vlak up-to-date.

Uitgebreid aanbod

Funkey beschikt intussen over een database van meer dan 160 activiteiten. Die gaan inhoudelijk heel breed, van dineren op een vlot op het meer en een workshop twerken tot jezelf inleven in het leven van vluchtelingen. “Daarnaast hebben we ook voor de meer klassieke invulling gezorgd met stadsspelen, escape games en avontuurlijke activiteiten in de natuur. We houden ook onze ogen open voor vernieuwende concepten zoals virtual reality en drone workshops.”

Maar ook geografisch biedt de zoekmachine veel alternatieven. “De activiteiten in onze database strekken zich over heel België uit, van de kust tot in de Ardennen. Ook in het zuiden van Nederland hebben we een mooi aanbod. Als iemand een teambuilding in het buitenland wil organiseren, dan zoeken we uiteraard mee naar de geschikte partner.”

Langetermijn

Intussen vinden steeds meer teambuildingorganisatoren hun weg naar Funkey. Aangezien het nieuwe bedrijf kwaliteit hoog in het vaandel draagt, is prospectie een belangrijk onderdeel voor de werking van het concept. “Op lange termijn willen we alle teambuildings zelf testen. Als ze dan door ons goedgekeurd worden, krijgen ze het Funkey-kwaliteitslabel en verdienen ze een plaats in onze zoekmachine”. In de toekomst hoopt Funkey de Vlaamse referentie voor teambuildings te worden. “En in onze stoutste dromen bewijzen we ook de rest van de wereld een grote dienst met ons platform.”

 

Bron: Bart De Bruyn – Made In Oost-Vlaanderen