Skip to main content
Pers

‘De mol’ is populairste teambuilding in Vlaanderen

De succesvolle tv-serie De Mol is de populairste teambuilding in Vlaanderen. Dat blijkt uit de cijfers van Funkey, zeg maar de Gouden Gids van activiteiten die de teamspirit tussen collega’s moeten bevorderen. “Ons platform telt intussen al 162 activiteiten”, zegt medeoprichter Cobus Van Gheluwe van Funkey. “We kregen al ruim 30.000 bezoekers op de site en stuurden 1.700 offerteaanvragen door naar de bedrijfjes die teambuildings organiseren.”

Dat De Mol de absolute topper is, verwondert Cobus van Gheluwe niet. “Het spel heeft alles wat een goede teambuilding nodig heeft: een mix van denken en doen, geschikt voor alle leeftijden en groepsgebeuren met een competitief element erin. En de televisiehype doet de rest…”

Maatschappelijke meerwaarde

Opvallend: bedrijven zijn meer en meer vragende partij voor teambuildings met een maatschappelijke meerwaarde. “Ik denk dan aan teambuildings rond ecologie, gezondheid, duurzaamheid en minderheden, zoals vluchtelingen of sporters met een beperking. Hoewel die slechts vijf procent van ons aanbod vertegenwoordigen, generen ze toch al tien procent van de offerteaanvragen. Ze zijn dus dubbel zo hard in trek.”

10 uitstappen met collega’s. Bekijk hier de populairste teambuildingsactiviteiten uit 2019.

 

Bron: Het Nieuwsblad