Skip to main content
In de kijker

Funkey Future – 10 mei 2022

Dinsdag 10 mei organiseerden we de eerste editie van Funkey Future bij WATT The Firms. We nodigden een 25-tal klanten uit om ervaringen uit te wisselen en hen te inspireren bij de uitwerking van hun toekomstig teambuildingbeleid.

Ben jij er volgende keer ook bij?

Laat je gegevens achter op ons interesseformulier en we houden je op de hoogte van de volgende editie:

Ik heb interesse!

Inspiratie

Als teambuildingpartner van bedrijven hebben we de vinger aan de pols: op basis van de data die we genereren via ons platform krijgen we snel zicht op de trends in het teambuildinglandschap. Deze deelden we met veel plezier op ons klantenevent:

Trends

  1. Mensen willen naar buiten komen en elkaar ontmoeten:
    • 97% fysieke teambuilding vs. 3% online teambuilding
    • 43% kiest voor een actieve, outdoor teambuilding
  1. Mensen willen in kleinere groepen deelnemen, maar geven meer geld uit
    • Gemiddeld 28 deelnemers per teambuilding
    • Budget per deelnemer is 66% gestegen t.o.v. eerste kwartaal 2021
  1. Teambuilding is populairder dan ooit
    • Aantal geboekte teambuildings is 280% gestegen t.o.v. eerste kwartaal 2021

Bij Funkey vinden we het belangrijk om onze dienstverlening steeds verder te optimaliseren. Daarom gaan we in dialoog met onze klanten, zodat we onze producten en diensten verder kunnen afstemmen op hun noden. Zo hebben we recent 2 nieuwe vormen van dienstverlening gelanceerd die we voorstelden op Funkey Future:

  1. Funkey Framework

De meeste bedrijven weten dat teambuilding belangrijk is, maar hebben helemaal geen beleid op dit vlak. Er wordt beroep gedaan op Chinese vrijwilligers om ad hoc iets te organiseren. Wij ondersteunen bedrijven bij de ontwikkeling van hun teambuilding beleid en op basis van een doorgedreven analyse en interviews op 3 verschillende bedrijfsniveaus bezorgen we onze aanbevelingen en richtlijnen in een direct implementeerbare beleidsnota.

  1. Funkey Bizz

Funkey Bizz is het eerste teambuilding-managementplatform in België en ons paradepaardje. Het is de ideale tool om het zoek- en boekproces van teambuildings centraal te coördineren, waardoor je tijd en kosten kan besparen als organisatie.

In het panelgesprek onder leiding van Lesley Arens (ZigZag HR) deelden Kevin Haegeman (Group S) en Dimitri Hoppenbrouwers (Cronos Groep) hun ervaringen met Funkey Bizz.

Met de input van de deelnemers aan Funkey Future gaan we onze producten verder optimaliseren. We hebben volgende ontwikkelingen reeds ingepland naar aanleiding van de feedback op Funkey Future:

  • Foto/video sharing
  • Creatie van polls en doodles om te peilen welke datum en teambuilding het beste past bij je team.
  • Het aanbieden van keuzemogelijkheden aan deelnemers (catering, activiteit, …)

Energie

Bij aankomst zorgden we voor een energieboost met een gezond ontbijtje, yoghurt met rood fruit, banenbrood & energy balls.

Bij Funkey zit de fun in ons DNA dus lieten we de deelnemers ook zelf een unieke ervaring beleven. Samen vormden ze een trombone-orkest en mochten ze de ziel uit hun lijf blazen op de tonen van ‘We will rock you’.

Na de inspiratiesessies vergastten we de deelnemers op een wereldse lunch met crab cake, noedels en pasta pesto. Een ideale combinatie met de heerlijke cocktails en mocktails.

Om de energie vast te houden na ons event, geven we elke deelnemer ons kersvers teambuilding kaartspel mee om de teamsfeer dagdagelijks op peil te houden.

De positieve vibe bij de deelnemers en het enthousiasme van de partners geeft ons goesting om nu al een volgende editie in elkaar te boksen. Tot dan!!

Partners
We willen graag alle partners willen bedanken om mee een succes te maken van Funkey Future.
Watt The Firms voor de prachtige event locatie,
De muzieksommelier voor de trombone workshop en muzikale intermezzo’s,
Miraeus voor de heerlijke cocktails,
Illie Mangaro en DJAR voor de lekkere hapjes