De Mol blijft populairste teambuilding van Vlaanderen
In 2021 haalde het tv-programma De Mol vlotjes meer dan een miljoen kijkers per aflevering en het succes van de tv-serie straalt duidelijk ook af op de populariteit van de gelijkaardige teambuilding activiteit.
“De mol blijft net als in 2020 het meest geboekte format via ons platform. Naast de herkenbaarheid uit het tv-programma, heeft het concept een paar absolute troeven die bijdragen aan een geslaagde teambuilding”. Aldus Cobus Van Gheluwe, zaakvoerder van Funkey. Bij de mollenjacht worden de deelnemers al getriggerd voorafgaand aan de teambuilding met een mysterieuze elektronische vragenlijst die ze toegestuurd krijgen. Tijdens de teambuilding leren ze hun collega’s beter kennen aan de hand van uiteenlopende spel en vragenrondes. Er is voor elk wat wils, met sportieve opdrachten, maar ook denkproeve en activiteiten gericht op samenwerking en communicatie.
Dat De Mol ook dit jaar de absolute topper is, verwondert Cobus Van Gheluwe dan ook niet.
“Dit spel heeft alles wat een goede teambuilding nodig heeft. Een mix van denken en doen, geschikt voor alle leeftijden en een groepsgebeuren met een competitief element erin. En de televisiehype doet de rest natuurlijk”
Top 10 fysieke teambuildings 2021 (obv de meeste boekingen via Funkey.be in 2021)
- De Mol
- Highland Games
- Cocktail/Mocktail Workshop
- Adventure Island
- Moorddiner
- Fort Boyard
- Dr. Crypto
- Schapendrijven
- Laser kleiduifschieten
- Chain Reaction